Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.03.2010 00:31 - Декларация на УС на ССИ за краткосрочните антикризисни мерки. Кога изпълнителната власт е искрена ?
Автор: ssi Категория: Други   
Прочетен: 1766 Коментари: 0 Гласове:
0



 

ДО

Г-Н СИМЕОН ДЯНКОВ

ЗАМЕСТНИК МИНИСТЪР –

ПРЕДСЕДАТЕЛ НА

РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ

ПРЕДСЕДАТЕЛ НА НСТС

 

 

ДО

Г-Н ТОТЮ МЛАДЕНОВ

МИНИСТЪР НА ТРУДА И

СОЦИАЛНАТА ПОЛИТИКА

НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ

 

ДО

НАЦИОНАЛНО

ПРЕДСТАВИТЕЛНИТЕ

ОРГАНИЗАЦИИ НА

СОЦИАЛНИТЕ ПАРТНЬОРИ

 

 

 

 

ДЕКЛАРАЦИЯ

 

НА

 

УПРАВИТЕЛНИЯ СЪВЕТ

НА

СЪЮЗА ЗА СТОПАНСКА ИНИЦИАТИВА (ССИ)

 

 

 

1. Управителният съвет на Съюза за стопанска инициатива (ССИ) със задоволство посреща постигнатия консенсус за съвместни предложения на национално представителните работодателски и синдикални организации за краткосрочни мерки за овладяване на финансово икономическата криза.

УС на ССИ приветства огромната работа извършена от лидерите и представителите на  Асоциацията на индустриалния капитал в България (АИКБ), Българската стопанска камара (БСК), Българската търговско - промишлена палата (БТПП),  Българският съюз на частни предприемачи „Възраждане” (БСЧП „Възраждане”), Конфедерацията на работодателите и индустриалците в България (КРИБ), Съюзът за стопанска инициатива (ССИ), Конфедерацията на независимите синдикати в България (КНСБ) и Конфедерацията на труда „Подкрепа”, довела до приемането на съвместен документ – „Общи краткосрочни мерки за овладяване на финансово икономическата криза”.

 

2. За нас носи особено удовлетворение фактът, че в общия документ са намерили място предложенията на ССИ, изложени още в писмото на Съюза до вицепремиера Симеон Дянков от месец декември 2009 г. (Изх. № 97. / 21 декември 2009 г. от ССИ; Вх. № 62 – 00 – 69 от 22. 12. 2009 г. от Министерство на финансите), подписано от д-р инж. Теодор Дечев, доц. д-р Алексей Петров и д-р Аднан Лидиянов. Това са предложенията от раздел ІІІ. Допълнителни финансови ресурси за реалния сектор, с които се предвижда:

 

- увеличаване на капитала на Българска банка за развитие (ББР);

- взаимодействие на Българска банка за развитие (ББР) с клоновата мрежа на „Български пощи” ЕАД;

- консолидация в Българска банка за развитие (ББР) на финансовото обслужване на държавните ведомства и институции;

- даване на възможност за привеждане на данъчно - осигурителни плащания с едно платежно нареждане, чрез промяна в софтуеъра на НАП.

 

3. По този начин се даде отговор на няколко месечния спор за състоятелността на предложенията на ССИ за необходимостта държавата да се завърне на сцената като играч на кредитния пазар, който не е пасивен наблюдател на ставащото и спазва правилата на свободната пазарна икономика. Социалните партньори приеха тези на ССИ, които за нас имат огромно значение. Това е не просто победа на здравия разум, а знак, че има сили, които не са хипнотизирани от мантрите на банковото лоби, стремящо се да не допуска никаква пазарна алтернатива, било от страна на държавата, било от страна на други солидарни финансови институции от типа на популярни банки и други подобни.

Управителният съвет на ССИ още един път изказва задоволството си от факта, че социалните партньори оцениха по достойнство идеи, лансирани от Съюза, за които той понесе не малко удари, нанесени по най-различен начин.

 

4. Едновременно с това, ние не можем да не изразим своето безпокойство от заявения от г-н Симеон Дянков „оптимизъм”, че „има съгласие по 80 % от предложените мерки”. Ние живо се интересуваме, кои са тези 20 %, които не се харесват на заместник министър – председателя и председател на Националния съвет за тристранно сътрудничество (НСТС).

Изразяваме своето безпокойство, доколко г-н Симеон Дянков ще успее да устои на контра натиска на лобито на търговските банки, на което изброените по-горе мерки няма да се понравят.

Известни са поименно банките, които ще са противопоставят яростно на консолидацията на финансовото обслужване на държавните ведомства и институции в Българска банка за развитие (ББР). Това са трите банки, които държат 59 % от депозитите на държавните предприятия, при възможно най-ниски лихви по данни на самия министър на финансите.

Известна е и банката, която ще възроптае на висок глас срещу даването на възможност за привеждане на данъчно - осигурителни плащания с едно платежно нареждане, чрез промяна в софтуеъра на НАП. Това е банката, през която минават постоянно огромни потоци от данъчно - осигурителни вземания, съдебни такси и други подобни.

 

5. Ние призоваваме г-н Симеон Дянков да прояви политическа твърдост и да подкрепи изброените по-горе мерки от раздел ІІІ. Допълнителни финансови ресурси за реалния сектор. Той има пълната ни подкрепа за това и в експертно и в политическо отношение. Ние ще застанем зад него, ако той има смелостта и далновидността да защити тези консенсусни предложения на социалните партньори.

В случай, че изброените по-горе мерки за осигуряване на допълнителни финансови ресурси за реалния сектор, даващи възможност на държавата да се завърне като фактор на кредитния пазар не бъдат приети от страна на правителството, Съюзът за стопанска инициатива (ССИ) ще смята, че изпълнителната власт отново се е огънала пред натиска на лобито на търговските банки и е обслужила интересите им във вреда на икономически активните хора, на бизнеса и на предприемачеството в България.

В случай, че правителството не приеме посочените по – горе мерки за осигуряване на допълнителни финансови ресурси за реалния сектор, Съюзът за стопанска инициатива (ССИ) ще преразгледа основно позицията си по отношение на „Общите краткосрочни мерки за овладяване на финансово икономическата криза” и на участието си в приемането на Национален пакт за възстановяване на икономиката и заетостта.

Ние не можем да бъдем фигуранти в преговорния процес и да се съгласяваме угоднически с евентуалното отхвърляне на предложения, които представляват за нас свръх – приоритети.

 

6. Последното изявление не е каприз на УС на ССИ, а произтича пряко от Резолюцията на Извънредното Общо събрания на ССИ, състояло се на 05 март 2010 г., която беше широко огласена и предоставена персонално на социалните партньори и на Председателя на НСТС.

В окончателната версия на „Общите краткосрочни мерки за овладяване на финансово икономическата криза” не е намерил място въпросът за приемане на Закон за рисковото инвестиране, който също е определен от Общото събрание на ССИ, като ключов приоритет. Ние не драматизираме този въпрос в името на консенсуса между социалните партньори, постигнат по останалите ключови приоритети.

По въпроса за създаването на алтернатива на безогледното поведение на търговските банки обаче ние категорично няма да отстъпим.

 

7. УС на ССИ би желал да научи позицията на г-н Симеон Дянков в качеството му на председател на НСТС и на г-н Тотю Младенов в качеството му на Министър на труда и социалната политика, във връзка с публикациите във вестниците „Монитор”[1] и „Телеграф”[2], от 19 март 2010 г., насочени пряко срещу доброто име на Съюза за стопанска инициатива (ССИ) и имащи очевидната цел да унищожат добрата му репутация на отговорен партньор в социалния диалог и на национално представителна работодателска организация.

Ние бихме искали да научим позицията на Министерството на труда и социалната политика (МТСП) във връзка с отправените към ССИ квалификации, че Съюзът е „източвал” средства с проекти, финансирани от Фонд „Условия на труд”. Желаем за чуем ясна позиция, дали МТСП смята, че съществуващата вече осем годишна добра практика на обучение по здравословни и безопасни условия на труд от страна на национално представителните синдикати и национално представителните работодателски организации представлява злоупотреба или не.

Желаем да научим дали МТСП смята упражняваният през всичките тези години стриктен контрол върху изпълнението на проектите за недостатъчен или формален.

 

8. В крайна сметка, бихме искали да научим, дали г-н Дянков и г-н Младенов смятат ССИ за „куха структура” и за „пощенска кутия за далавери” или не. Кога представителите на изпълнителната власт са искрени с нас – когато обсъждат с нас антикризисни мерки и искат нашето мнение и подкрепа или когато оставят без реакция публикации във вестникарски групи с над 100 000 тираж ?

Ние се учудваме, че посочените публикации в „Монитор” и „Телеграф” остават без реакция от страна на изпълнителната власт, в частност на МТСП. Според нас, те поставят под съмнение както почтеността на ССИ, така и адекватността на държавата в частност на МТСП в тристранното сътрудничество в сферата на здравословните и безопасни условия на труд.

 

Настояваме представителите на държавата в НСТС да изяснят позицията си по този въпрос.

 

 

София

 

22 март 2010 г.

 

 

За УС на ССИ

с уважение:

 

 

 

 

 

Д-р инж. Теодор Дечев

И. д. председател на

УС на ССИ

[1] В. „Монитор”, 19 март 2010 г., „Назаем от Телеграф. Трактора точил държавата през кух съюз”, стр. 2. (Запазен е оригиналният правопис на заглавието).

[2] В. „Телеграф”, 19 март 2010 г., „Съюзът за стопанска инициатива – пощенската кутия на Октопода. Структурата е куха и е параван за далаверите на Трактора”, стр. 4 – 5.




Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: ssi
Категория: Други
Прочетен: 1564677
Постинги: 141
Коментари: 355
Гласове: 2148
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031